Hem
PejANNONS

Digital självbetjäning blir nya standarden

Konsumenter vill beställa och betala sin mat snabbt, smidigt och via en skärm. Utvecklingen inom självbetjäning har snappats upp av Pej, som hjälper restauranger att komma igång med digitala kiosker. 

Satsningen startade inom snabbmat och har därefter blivit populär i hela restaurangbranschen. Besökarna är vana att navigera i digitala miljöer och en studie visar att 40 procent av konsumenter mellan 18 och 40 år föredrar att beställa digitalt. 

– Man får mer tid att begrunda sina val och slipper känna sig dömd för vad man beställer. Många upplever det också som mer hygieniskt då köer och trängsel undviks, säger Rickard Styrén, CCO och ansvarig för kiosker på Pej.

Restaurangägarna drar också fördelar av digital självbetjäning. Möjligheterna att skräddarsy köpupplevelsen för kunden är stora. Kiosken kan anpassas visuellt och innehållsmässigt för att stärka det egna varumärket. Men största vinsten är den ekonomiska.

– Det går att flytta personalen från kassorna in i köket för att kunna få ut mer mat. När gäster får ta tid på sig är de dessutom benägna att lägga större beställningar. Snittnotan för digitala beställningar kan vara så mycket som 30 procent högre, säger Rickard Styrén.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.
Annons