Hem
PejANNONS

Digitala lösningen som tar bort köer

Inom snabbmatsbranschen har digitala beställningslösningar blivit en naturlig del av kundupplevelsen. En undersökning visar att 40 procent av befolkningen föredrar att lägga sina restaurangordrar på egen hand. En siffra som är högre än förväntat och som fortsätter stiga.

– Självservice har mognat snabbt! Vi kommer att nå brytpunkten där konsumenter föredrar digitala beställningar framför traditionella tidigare än vi trott, säger Victor Sandberg, vd på Pej. 

Att utvecklingen går fort framåt är inte konstigt om man ser till fördelarna. Kunden kan ta tid på sig att beställa och samtidigt slippa köer. Fokus hamnar i stället på det sociala. 

– Du vill inte lämna ditt sällskap för att gå och ställa dig i en kö. Att beställa maten i telefonen skapar helt enkelt mervärde för konsumenten, säger Victor Sandberg. 

I framtiden kommer vi nog att se lösningarna på fler ställen. 

– Hotell har stora digitala möjligheter inom roomservice. Menyn kan presenteras i mobilen och gästen slipper mellansteget att ringa ner till receptionen för att göra sin beställning.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.