Hem
DinteroANNONS

Enkla psykologin bakom en ökad e-handel

Du har fyndat i matbutiken och väntar på att en kassör kommer för att skanna dina varor. Du blir otålig, blicken börjar vandra omkring och landar på chokladhyllan ovanför kassabandet. Den här formen av merförsäljning kan överföras direkt till webbutiken. När kunden navigerar från produktsidan till kundvagnen och vidare till betalningen har du goda möjligheter till merförsäljning.

Psykologin bakom förklarar varför merförsäljning fungerar - du vill ha tillbaka så mycket som möjligt av den tid du spenderat i butiken – även om du betalar extra för det. Genom att presentera kunden relevanta tilläggsprodukter vid utcheckning ökar sannolikheten att de kommer att inkludera något mer i köpet - men var medveten om att dessa produkter faktiskt är användbara för kunden och av god kvalitet.

– Billiga produkter du hellre bara vill bli av med kan motverka syftet i längden, säger Kaja Amundsen Tenfjord, marknadschef på betaltjänstföretaget Dintero.

För att också öka sannolikheten att kunden fullföljer sitt köp är det bra om betalningen skjuts upp genom flera steg innan kunden checkar ut.

– När vi har investerat tid och energi på att slutföra ett steg är det mer sannolikt att vi slutför de återstående stegen. Dinteros betalningslösning fulländar detta genom en sömlös och bekväm kundupplevelse, säger Kaja Amundsen Tenfjord.

Dintero

Dintero är ett norskt betaltjänstföretag vars fokus ligger i att förenkla kundens betalningsresa.

Med Dintero Checkout erbjuds dina kunder en flexibel och användarvänlig betalningslösning med möjlighet att betala med Swish, Visa/Mastercard och Walley inom 30 dagar.

Hos Dintero får du en egen account manager som håller koll på just ditt ärende och du slipper repetera ditt ärende varje gång du behöver hjälp. Dintero erbjuder också Checkout Express som kommer ihåg kundinformation och visar återkommande kunder förifylld betalinformation och i Dintero Backoffice får du en plats för alla avräkningsrapporter.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.
Annons