Hem
(Emma-Sofia Olsson/SvD/TT / TT NYHETSBYRÅN)

Expert: Blackstones rykte svärtar ner varumärket

Blackstones tvivelaktiga rykte svärtar ner Oatlys varumärke. Det säger varumärkesexperten Eva Ossiansson till SvD.

Hon tror att det finns en stor risk att Oatly tappar många kunder då bolaget inte är ensamt om att producera havremjölk.

– Om jag var konkurrent skulle jag ta tillfället i akt och utnyttja den här situationen, säger hon till tidningen.

Oatlys kommunikationschef Linda Nordgren uppmuntrar debatten men tycker också det är tråkigt att bolaget riskerar att tappa konsumenter.

– Vi känner att vi står starkt övertygade om att detta är rätt väg framåt för oss, säger hon till tidningen.

Bojkotten mot Oatly har växt senaste tiden sedan Blackstone gått in i företaget. Bakgrunden till kritiken är Blackstones investeringar i sojaindustrin i Brasilien skadar Amazonas regnskog.

Läs även

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen