Oatly förlorade – Pureoaty kan behålla namnet
Oatly förlorade namntvisten mot brittiska Pureoaty. Det rapporterar TT. Bakgrunden är att Oatly anklagat Pureoaty för att ha ett namn som är för likt den svenska havremjölksgigantens. Även förpackningarna har ansetts vara snarlika av Oatly.
Erica Wigge, pr-chef på Oatly, uppger att bolaget föredragit ett annat utfall – men att de accepterar beslutet.
”Vi önskar Glebe Farm all framgång på sin växtbaserade resa”, skriver hon till nyhetsbyrån.
Läs tidigare
bakgrund
Oatly
Wikipedia (en)
Oatly Group AB is a Swedish food company that produces alternatives to dairy products from oats. A liter of Oatly product consumed in place of cow's milk results in around 80% less greenhouse gas emissions, 79% less land usage and 60% less energy consumption. Oatly was formed in the 1990s using research from Lund University. Oatly has headquarters in Malmö and a production and development center in Landskrona. Oatly's key markets are Sweden, Germany and the U.K., and its products were available in 60,000 retail stores and 32,200 coffee shops around the world as of 31 December 2020. Oatly can also be found in 11,000 coffee and tea shops in China, and at more than 6,000 retail and specialty shops across the country, including thousands of Starbucks locations.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen