Längre väntetid för ny mobil: ”Mörka moln på horisonten”
Återförsäljare vittnar om längre väntetid för nya mobiltelefoner inför jul på grund av komponentbrist, rapporterar SR Ekot.
Andres Suazo, chef för konsumentprodukter på Telenor Sverige säger att det inte handlar om enorma problem men att det finns ”mörka moln på horisonten”.
– Vi försöker så klart lägga tidiga beställningar på telefoner och även se till att vi har många olika leverantörer, så att vi inte är beroende av en, säger han till Ekot.
Enligt Suazo är beskedet från leverantörerna att problemen kommer att kvarstå under första halvan av nästa år.
Läs även
Erbjudande: Läs Omni Ekonomi gratis i höst
Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp för affärsläsare. Omni Ekonomi ger Sveriges bästa bevakning av börs-, bolags- och marknadsnyheter. Omnis läsare erbjuds nu att läsa Omni Ekonomi gratis hela hösten (två månader, värde 318 kronor). Erbjudandet är helt utan förpliktelser, det blir ingen automatisk förlängning och du behöver inte ange något kreditkortsnummer.
Erbjudandet gäller endast dig som inte har nyttjat prova-på-erbjudande från Omni Ekonomi tidigare.