Hem
Skärmdump från kampanjens hemsida (Foto: Länsförsäkringar)

Länsförsäkringar pudlar efter misslyckad kampanj

Länsförsäkringars nya kampanj #MissLyckad skulle ifrågasätta perfektionshetsen i sociala medier. Men nu tvingas försäkringsbolaget be om ursäkt. Mejlet som skickades ut till kunder med rubriken ”Du är #MissLyckad” togs inte väl emot av alla, skriver DN.

I sociala medier har flera personer reagerat, bland annat en person som skriver ”Ok jag är helt misslyckad, tycker ni det så kan jag nog lämna Er som kund, Tack och hej”.

I ett pressmeddelande ber Länsförsäkringar om ursäkt. ”Vi är otroligt ledsna över att vårt budskap blev otydligt i vårt utskick, då denna kampanj tvärt om var tänkt att hylla alla, precis som de är.”

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen