Öka försäljningen online - här är viktiga detaljen
Driver du e-handel? Då vet du hur viktig hemsidan är för den dagliga verksamheten. Kunder har sällan tålamod att hantera föråldrade system och dålig användbarhet. Det norska fintech-bolaget Dintero ger här fyra värdefulla tips för din nätbutik.
1. Livechatt ger kunden snabb hjälp
Det ska vara enkelt för kunden att komma i kontakt med en representant från företaget, oavsett om det handlar om att ställa frågor om en produkt eller bara för att ge beröm. Genom exempelvis en chatt kan kunden snabbt och enkelt komma i kontakt med ert team via hemsidan.
2. Kundens favoriter
Med en egen sida för personalisering, favoritprodukter och recensioner får kunderna inte bara incitament att återkomma efter ett köp – du får även möjlighet att skräddarsy marknadsföringen till kunder som intresserat sig för din butik. Med en "Min sida"-funktion får du snabbt en gedigen databas med e-postadresser som du kan använda i marknadsföringen.
3. Ytterligare försäljning
Genom att lägga till några alternativa tilläggsprodukter vid utcheckningen bidrar du till ökad merförsäljning - men var noggrann med att dessa produkter faktiskt är användbara för kunden och är av god kvalitet. Billiga produkter du bara vill bli av med kan motverka ditt syfte.
4. Förenkla betalningar/sista steget
Med Dintero Checkout får kunden själv frihet att bestämma betalningsmetod, vilket ökar sannolikheten för att köp genomförs. Samtidigt som Dintero håller dina kostnader nere förenklas det sista steget i kundens köpresa när de kan välja mellan faktura, swish eller kort.
Dintero
Dintero är ett norskt betaltjänstföretag vars fokus ligger i att förenkla kundens betalningsresa.
Med Dintero Checkout erbjuds dina kunder en flexibel och användarvänlig betalningslösning med möjlighet att betala med Swish, Visa/Mastercard och Walley inom 30 dagar.
Hos Dintero får du en egen account manager som håller koll på just ditt ärende och du slipper repetera ditt ärende varje gång du behöver hjälp. Dintero erbjuder också Checkout Express som kommer ihåg kundinformation och visar återkommande kunder förifylld betalinformation och i Dintero Backoffice får du en plats för alla avräkningsrapporter.