Arkivbild. (Fredrik Sandberg/TT / TT NYHETSBYRÅN)

SAS-kortet blir 43 procent dyrare: ”Ganska våldsamt”

Årsavgiften för det populära bonuskortet SAS Mastercard Premium höjs med 43 procent. Det rapporterar E24.

I kronor stiger den årliga kostnaden från 2 335 till 3 348 kronor och höjningen gäller från 1 september.

Enligt storbanken SEB som står bakom kortet är ”högre kostnader för driften” orsaken till avgiftshöjningen.

Högskolelektorn och experten på lojalitetsprogram, Ulf Stigen, menar att bankens prisökning är ”ganska våldsam” och tror att många kunder kommer att ompröva kortet.

Läs även

Gå förbi betalväggar!

Omni Mer låser upp en mängd artiklar. En smidig lösning när du vill fördjupa dig.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen