Sjukvårdsminister Acko Ankarberg Johansson avgår
Acko Ankarberg Johansson (KD) lämnar sin post som sjukvårdsminister, uppger partiet i ett pressmeddelande.
Hon avgår också som riksdagsledamot och drar tillbaka sin kandidatur i nästa val. På Instagram skriver hon att hon vill ge någon annan möjlighet att ta vid med ett år kvar till valet.
”Vad jag kommer göra härnäst återkommer jag till i sinom tid. Nu närmast är det tid för nära och kära.”
Ankarberg Johansson har varit förtroendevald för KD på olika positioner sedan 1986.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen