Hem
SchibstedANNONS

Supertalangens tips för att klättra till toppen

Vad formar en bra ledare? Och vad krävs för att växa, utvecklas och ta ytterligare steg i sin ledarroll?

För Frida Kvarnström är arbetsplatsen a och o.

I fjol nominerades hon till utmärkelsen Framtidens kvinnliga ledare, och i dag arbetar hon som Head of New Business Media på Schibsted.

Hon klev in genom mediekoncernens dörrar för sju år sedan – då som trainee.

– Under två års tid fick jag möjlighet att ha fyra jobb på olika platser i världen. Jag arbetade i Oslo, Stockholm och Budapest. Det var en fantastisk möjlighet för att få en större förståelse för Schibsted, men framför allt att som ny i näringslivet kunna förstå vad jag tycker är spännande i en tjänst och vad som driver mig.

”Högt i tak – och många kompetenser”

Sju år senare klättrar hon fortfarande inom organisationen. Anledningen? För varje steg hon tagit har hon mötts av nya utmaningar.

– På Schibsted finns allt från digitala startups till stora väletablerade varumärken. Med en sån spridning av varumärken öppnas möjligheterna för att byta roll inom organisationen. Jag har själv arbetat med ett flertal olika varumärken på både stora och mindre bolag.

Vad kännetecknar då Schibsted som arbetsgivare?

– Det är högt i tak och ett bolag med otroligt många kompetenta medarbetare med olika erfarenheter. Det gör det extra spännande att gå till jobbet.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.