Hem
(Pexels)
SchibstedANNONS

Trend: Talangernas tuffa krav på arbetsgivarna

Milleniegenerationen forsar fram. Och den ställer höga krav på framtida arbetsgivare.

I en undersökning framtagen av Universum på uppdrag av Schibsted uppger nästan hälften – 46 procent – att deras största rädsla är att fastna på ett jobb utan chanser att utvecklas.
Just detta har mediekoncernen Schibsted tagit fasta på i två nyskapande initiativ.

I Learning Lab ges anställda i Schibsted möjlighet att förstärka sin egen utveckling inom en rad olika områden.

– Utbudet består av en rad olika utbildningar, både för generalister och specialister. Mentorprogram, talangprogram och forum för att dela erfarenheter är andra viktiga komponenter i Learning Lab, säger Christoffer Bjäreborn, Head of Learning of Development för Schibsted Sverige.

Träna och träffas under arbetstid

Schibsted Life är ett annat initiativ som ger anställda möjlighet att utvecklas och mötas – under arbetstid.

– Jag har inte hört om någon annan arbetsgivare som har ett så brett friskvårdsprogram. Vi erbjuder aktiviteter varje dag. Du kan gå på yoga, meditation, sjunga i kör, springa eller gå på häftiga föreläsningar. Det ger också stora möjligheter att träffa andra medarbetare inom koncernen, säger Josefina Levin, HR-chef för Schibsted Growth och initiativtagare till Schibsted Life.

I Schibsted Life erbjuds det senaste inom hälsa och friskvård. Goda idéer plockas också upp från medarbetarna.

– Vi är väldigt många medarbetare inom koncernen som har mycket att bidra med, säger Josefina Levin.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.