De skapar ”tyst lyx” för att slippa hånfulla reportrar
De tidigare tv-stjärnorna Mary-Kate och Ashley Olsen har blivit ansiktet utåt för ”tyst lyx”, skriver Financial Times.
Sedan de 2006 grundade sitt klädmärke The Row har de knappt ägnat sig åt någon marknadsföring eller låtit sig intervjuas. Deras plagg tillverkas utan logotyper eller signaturmönster.
Är det ett strategiskt val? undrar tidningens reporter.
Mary-Kate svarar att det framför allt beror på att de tröttnade på att läsa artiklar om sig själva med en hånfull underton.
– Att hänvisa till mig och min syster som ”tvillingarna” eller ”flickorna” när vi är 37 år gamla. Hur många andra designers kallas ”flickorna”? Jag tror att det är därifrån besvikelsen kommer. Och det är därför vi tycker att produkterna ska tala för sig själva.
Läs hela intervjun via länken nedan.
Om intervjuer
Under rubriken ”Intervjuer” rekommenderar Omni-redaktionen under helgen några intressanta intervjuer med personer från flera vitt skilda branscher.
Om Omni-helg
Svepen är en del av Omnis helgsatsning med rekommendationer på läsvärda, aktuella och intressanta recensioner och intervjuer som publiceras varje helg.