Digital självbeställning - nya standarden
Glöm långa köer och köp som aldrig blir av. Intresset för digital handel har ökat lavinartat de senaste åren och nu gäller det för restaurangkedjor och servicehandel att bemöta ett förändrat köpbeteende hos sina konsumenter.
– Kunder ska kunna beställa och betala utifrån hur det passar deras behov. Genom att digitalisera delar av den traditionella- köpupplevelsen och ge mer utrymme för självservice minskas eller försvinner det vi kallar friktioner. Vi ser till exempel att restauranger som ger sina kunder möjlighet att beställa i mobilen får fler besök, fler köp per besök och högre ordervärde säger Victor Sandberg, en av grundarna bakom Pej.
Kraven på digitala kanaler ökar
Sedan starten 2017 har Pej kunnat erbjuda digitala beställnings- och självservicelösningar för ett stort antal kunder i form av restauranger, hotell och arenor.
– Våra lösningar är skalbara och skräddarsydda för kundens behov så att de kan optimera sin affär, allt för att handlare ska kunna fokusera på att ge bästa möjliga service till sina kunder, säger Victor Sandberg.
– Vi ser att intresset och kraven på digitala köpkanaler ökar hos slutkonsumenter och vi hoppas kunna bidra till den positiva trenden som är här för att stanna, avslutar Victor Sandberg.