Hem
(Christophe Ena / TT / NTB Scanpix)

Förarlös Tesla i ny krasch i USA – två döda

Två män dog när en Tesla kraschade in i ett träd och fattade eld utanför Houston i Texas i går, rapporterar Bloomberg. Polisen säger att ”ingen körde” fordonet, men uppger inte om autopiloten var påslagen eller inte, rapporterar lokalkanalen KPRC 2.

En passagerare ska ha suttit bak i bilen och den andra i passagerarsätet bredvid förarsätet.

Teslas grundare Elon Musk har försvarat bilarnas säkerhet och i går delade han en rapport på Twitter och skrev att Tesla med autopilot påslagen närmar sig ”tio gånger lägre” olycksrisk än en genomsnittlig bil, skriver Bloomberg.

Teslabilar har tidigare varit inblandade i en rad uppmärksammad dödsolyckor.

bakgrund
 
Teslas autopilotsystem
Wikipedia (en)
Tesla Autopilot is a suite of advanced driver-assistance system features offered by Tesla that has lane centering, traffic-aware cruise control, self-parking, automatic lane changes, semi-autonomous navigation on limited access freeways, and the ability to summon the car from a garage or parking spot. In all of these features, the driver is responsible and the car requires constant supervision. The company claims the features reduce accidents caused by driver negligence and fatigue from long-term driving. In October 2020, Consumer Reports called Tesla Autopilot "a distant second" (behind Cadillac's Super Cruise), although it was ranked first in the "Capabilities and Performance" and "Ease of Use" category.As an upgrade to the base Autopilot capabilities, the company's stated intent is to offer full self-driving (FSD) at a future time, acknowledging that legal, regulatory, and technical hurdles must be overcome to achieve this goal. As of April 2020, most experts believe that Tesla vehicles lack the necessary hardware for full self-driving. Tesla was ranked last by Navigant Research in March 2020 for both strategy and execution in the autonomous driving sector. In October 2020 Tesla released a "beta" version of its FSD software to a small group of testers in the United States. Many industry observers criticized Tesla's decision to use untrained consumers to validate the beta software as dangerous and irresponsible.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen