Ghana blåstes på straff: ”VAR gick och tog en kaffe”
En utebliven straff blev den stora snackisen efter att England och Ghana spelat 0-0 i den andra gruppspelsomgången i fotbolls-VM i natt, skriver flera medier. Situationen inträffade i slutminuterna när Ghanas Prince Adu revs ner av den engelska backen Ezri Konsa.
Ghanas förbundskapten Carlos Queiroz var efter matchen kritisk mot att inte VAR-rummet gripit in.
– VAR-domaren var tydligen på semester i andra halvleken. VAR gick och tog en kaffe, sa han på presskonferensen enligt Sportbladet.
Även brittiska experter konstaterar att Ghana borde ha fått straff.
– Han flyger in och träffar spelaren, inte bollen, sa exempelvis den tidigare stjärnan Wayne Rooney i BBC:s sändning.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen