Klart: Hanjin Shipping försätts i konkurs
En sydkoreansk domstol beslutade tidigt på fredagsmorgonen svensk tid att rederijätten Hanjin Shipping ska likvideras. Det rapporterar Wall Street Journal. Nu ska en konkursförvaltare sälja de fartyg som rederiet fortfarande har kvar i sin flotta med målsättningen att betala av åtminstone en liten del av bolagets enorma skuldberg.
Rederiet har dominerat landets sjöfartsindustri de senaste 40 åren och hade under sin storhetstid uppemot 7 000 anställda. Nu finns bara ett tjugotal anställda kvar, enligt tidningen.
bakgrund
Hanjin Shipping
Wikipedia (en)
Hanjin Shipping Co. Ltd is a South Korean integrated logistics and container transport company. Prior to its financial demise, Hanjin Shipping was South Korea's largest container line and one of the world's top ten container carriers in terms of capacity. In August 2016, the company applied for receivership.
Hanjin shipping operates some 60 liner and tramper services around the globe transporting over 100 million tons of cargo annually. Its fleet consists of many container ships, bulk and LNG carriers. Hanjin Shipping has its own subsidiaries dedicated to ocean transportation and terminal operation and it has several branch offices in various countries. Due to its financial collapse, Hanjin has lost control and ownership over large portions of its fleet and the majority of its chartered assets have been confiscated by creditors.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen