”Kunder ska inte behöva köa i onödan”
God service på restauranger och caféer är kanske viktigare än någonsin.
Nu går det att undvika köer, väntetider på beställningar och att behöva lämna bordet.
Lösningen finns i telefonen och heter Pej.
– Vi ser att intresset och kraven på självservice ökar hos slutkonsumenter, säger Victor Sandberg på Pej.
Pej erbjuder mobila beställnings- och självservicelösningar för arenor, restauranger och servicehandeln och arbetar tillsammans med kassasystemleverantörer för att förbättra kundupplevelsen. Pej kan enkelt skräddarsy en köpupplevelse utifrån till exempel en restaurangs behov.
– Vi har gått in som teknisk partner i flera verksamheter. På Graffiti Café ville man utöka servicen genom att låta kunderna beställa, betala och få allt levererat direkt till bordet, i sin telefon, säger Victor Sandberg
Vill minska friktioner
Att erbjuda kunder enkla digitala beställningskanaler har blivit centralt för framgång.
Victor Sandberg beskriver köandet som en friktion i köpupplevelsen.
– När du går till en restaurang för att äta lunch med dina vänner vill du inte stå i kö, behöva lämna bordet för att hämta mat eller krångla med kortläsare. Genom att digitalisera delar av köpupplevelsen kan dessa friktioner minska eller helt försvinna. Kunder ska inte behöva köa i onödan, avslutar Victor Sandberg