Hem
(Pressbild: Nestlé CC BY-NC-ND 2.0)

Nestlé lanserar utmanare till Oatly: ”Tror vi blir vinnare”

Den schweiziska livsmedelsjätten Nestlé lanserar en mjölkdryck baserad på ärtor, rapporterar Bloomberg och FT.

Drycken, under varumärket Wunda, kommer inom de kommande veckorna att finnas i Frankrike, Nederländerna och Portugal, och blir en utmanare till leverantörer som Alpro från Danone och svenska Oatly.

– Vi skulle inte gå in i den här marknaden om vi inte trodde oss vara i position för att bli en vinnare, säger Cédric Boehm, Nestlés mejerichef över Europa, Mellanöstern och Nordafrika i ett pressmeddelande enligt Direkt.

Svenska Oatly är aktuellt för en börsnotering i USA.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen