Illustrationsbild. (Johan Nilsson/TT)

Parkeringskaos vid flera bad: ”Extremt farligt”

Polisen har ryckt ut på larm om parkeringskaos vid flera bad, framför allt i Göteborgsområdet. Det rapporterar GP.

– Det tar resurser från oss och det kan potentiellt vara extremt farligt om vi får ett drunkningstillbud, säger polisens presstalesperson Hans-Jörgen Ostler till tidningen.

Polisen har utfärdat böter, flyttat bilar och uppmanar badare att parkera rätt för att polis och räddningstjänst ska kunna ta sig fram i nödsituationer. På Hökmossebadet i Nykvarn hindrade 30 bilar räddningsvägarna, enligt Expressen.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen