Hem
Emma Örtlund är med i Catwalk, som sänds via Nent i höst. (Jessica Gow / TT NYHETSBYRÅN)

Svenska streamingtjänster tros stå starka i konkurrensen

De svenska streamingtjänsterna tros fortfarande kunna stå högt i kurs i de svenska hushållen, trots ett allt större utbud av internationella tjänster. Det säger Marie Nilsson, vd på Mediavision, till SvD Näringsliv.

Enligt statistiken har svenska hushåll i dagsläget 1,8 tjänster som man betalar för. Och i stället för att välja bort befintliga tjänster när det kommer nya, tecknar hushållen fler abonnemang, menar hon.

Hon spår dock en framtida konsolidering bland de nordiska aktörerna, så att en eller två återstår.

Läs även

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen