Hem
Ben Cohen och Jerry Greenfield. (Eric Kayne / TT NYHETSBYRÅN)

Ben & Jerry använder glass för att tala om svåra ämnen

Glassföretaget Ben & Jerry’s har länge fört fram aktivistiska budskap i sina kampanjer – långt innan andra företag vågade ta det steget. Genom att använda glass för att prata om svåra ämnen skapas en öppning, säger barndomskompisarna och grundarna Ben Cohen och Jerry Greenfield i en intervju med New York Times.

– Du kan prata med lätthet, vilket gör det mycket mer tilltalande, säger Cohen.

Senare i intervjun säger Cohen att det är extra viktigt eftersom företag i dag är ”den mest inflytelserika kraften i vårt samhälle”.

Duon pratar också om Joe Biden och Donald Trump, om sina egna glassvanor och om varför företaget inte säljer sin glass i större förpackningar.

Läs hela intervjun via länken nedan.

Om intervjuer

Under rubriken ”Intervjuer” rekommenderar Omni-redaktionen under helgen några intressanta intervjuer med personer från flera vitt skilda branscher.

Om Omni-helg

Intervjuerna är en del av Omnis helgsatsning med rekommendationer på läsvärda, aktuella och intressanta recensioner, intervjuer och långläsning som publiceras varje helg.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen