Ben & Jerry använder glass för att tala om svåra ämnen
Glassföretaget Ben & Jerry’s har länge fört fram aktivistiska budskap i sina kampanjer – långt innan andra företag vågade ta det steget. Genom att använda glass för att prata om svåra ämnen skapas en öppning, säger barndomskompisarna och grundarna Ben Cohen och Jerry Greenfield i en intervju med New York Times.
– Du kan prata med lätthet, vilket gör det mycket mer tilltalande, säger Cohen.
Senare i intervjun säger Cohen att det är extra viktigt eftersom företag i dag är ”den mest inflytelserika kraften i vårt samhälle”.
Duon pratar också om Joe Biden och Donald Trump, om sina egna glassvanor och om varför företaget inte säljer sin glass i större förpackningar.
Läs hela intervjun via länken nedan.
Om intervjuer
Under rubriken ”Intervjuer” rekommenderar Omni-redaktionen under helgen några intressanta intervjuer med personer från flera vitt skilda branscher.
Om Omni-helg
Intervjuerna är en del av Omnis helgsatsning med rekommendationer på läsvärda, aktuella och intressanta recensioner, intervjuer och långläsning som publiceras varje helg.