Hem
Illustrationsbilder: Ostbutik, Ikea, kvinna med cyklop. (TT)

Företagen tvingas till kreativa krislösningar i coronatider

Många företag har fått ta till kreativa grepp för att hantera coronakrisen. Det skriver SvD Näringsliv, som listar några av dem.

Bland annat har Fromageriet i Hötorgshallen i Stockholm flyttat ut butiken i en ostbuss som levererar varorna till kunder, butiker och bagerier. ”Det är inte kört – det är hemkört” lyder en slogan i samarbetet mellan Lerums kommun och näringsliv för hemleveranser av mat. Och Biltema erbjuder drive through där varorna levereras ut till bilen.

Bolag som Volvo och Ikea har tidigare meddelat att man börjat tillverka skyddsutrustning. Nu väljer Intersport att skänka cyklop och skidglasögon till sjukhus som kompletterande skyddsutrustning, skriver SvD.

Läs också

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen