Hem
Bild på flytthissen vid Louvren. (Alexander Turnbull / AP)

Kuppen blev hissreklam: ”När det ska gå undan”

Det tyska familjeföretag som tillverkat den mobila flytthiss som användes under stöldkuppen mot Louvren använder bilder från kuppen i en ny reklamkampanj, skriver The Guardian. I annonsen syns hissen när den står parkerad utanför museet, tillsammans med texten ”När det ska gå undan”.

Företagets marknadschef Julia Scharwatz säger att de först blev chockade när de insåg att tjuvarna använt deras produkt.

– Men när det stod klart att ingen hade skadats började vi skämta och jobbade fram några slogans vi tyckte var roliga, säger hon.

Hon säger att inlägget med annonsen på företagets Instagram har fått över 1,7 miljoner visningar, jämfört med övriga inlägg som brukar få högst 20 000.

Gå förbi betalväggar!

Omni Mer låser upp en mängd artiklar. En smidig lösning när du vill fördjupa dig.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen