Ny uppgift: Tesla-krasch kan ha berott på berusning
Den Tesla-förare som dog tillsammans med en vän i våras utanför Houston, USA, hade dubbelt så mycket alkohol i blodet som den lagliga gränsen i delstaten. Det visar en obduktionsrapport, skriver Bloomberg News.
Fallet väckte mycket uppmärksamhet efter att lokal polis gått ut med att ”ingen” körde bilen, vilket ledde till spekulationer om att Teslan var förarlös och att olyckan berodde på fel i bilens självkörande teknik.
De nya uppgifterna slår inte fast med säkerhet hur och varför olyckan inträffade. Enligt vittnen färdades bilen ”med hög hastighet”, innan den avvek från vägen, kraschade i ett träd och började brinna.
bakgrund
Teslas autopilotsystem
Wikipedia (en)
Tesla Autopilot is a suite of advanced driver-assistance system features offered by Tesla that has lane centering, traffic-aware cruise control, self-parking, automatic lane changes, semi-autonomous navigation on limited access freeways, and the ability to summon the car from a garage or parking spot. In all of these features, the driver is responsible and the car requires constant supervision. The company claims the features reduce accidents caused by driver negligence and fatigue from long-term driving. In October 2020, Consumer Reports called Tesla Autopilot "a distant second" (behind Cadillac's Super Cruise), although it was ranked first in the "Capabilities and Performance" and "Ease of Use" category.As an upgrade to the base Autopilot capabilities, the company's stated intent is to offer full self-driving (FSD) at a future time, acknowledging that legal, regulatory, and technical hurdles must be overcome to achieve this goal. As of April 2020, most experts believe that Tesla vehicles lack the necessary hardware for full self-driving. Tesla was ranked last by Navigant Research in March 2020 for both strategy and execution in the autonomous driving sector. In October 2020 Tesla released a "beta" version of its FSD software to a small group of testers in the United States. Many industry observers criticized Tesla's decision to use untrained consumers to validate the beta software as dangerous and irresponsible.
Läs mer
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen