Hem
(Oatly)

Oatly slår tillbaka mot ”mjölklobbyn” med mer reklam

Efter det svidande nederlaget i marknadsdomstolen där Oatly tvingats sluta med reklam som kan ”misskreditera mjölk” storsatsar Skåneföretaget på en ny stor reklamkampanj. I helsidesannonser i bland annat Dagens Nyheter skriver företagets vd Toni Pettersson om rättens beslut, skriver Dagens Media:
”Man kan väl säga att vi åkte på en brakförlust. Vi tvingas omgående sluta använda formuleringar som ’Mhf hmff fhhm mhf mhhf hff hffmnf’ och får inte säga saker som kan få komjölk att framstå som ett omodernt livsmedel”, står det bland annat.
Rubriktexten i annonsen: ”Mjölklobbyn vs Oatly, Game Over – Not.”

Tidigare

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen