Vd:n: USA och Kina svåra marknader för H&M
Svenska klädjätten H&M slog förväntningarna i sin rapport. Vd:n Karl-Johan Persson konstaterar i sin kommentar till det andra kvartalet att försäljningen ha gått bra i Skandinavien, Storbritannien och i Östeuropa. Han är också nöjd med utfallet i flera tillväxtmarknader.
– Däremot var det mer utmanande på stora marknader såsom USA, Kina, Nederländerna och Schweiz, säger han i vd-ordet till rapporten.
Läs även
bakgrund
H&M
Wikipedia (en)
H & M Hennes & Mauritz AB (Swedish pronunciation: [²hoː.ɛm; ²hɛnːɛs ɔ ˈma.ʊrɪts]; H&M) is a Swedish multinational clothing-retail company, known for its fast-fashion clothing for men, women, teenagers and children. H&M and its associated brands operate in 62 countries with over 4,000 stores and, as of 2015, employ around 132,000 people. It is the second largest global clothing retailer, just behind Spain-based Inditex (parent company of Zara). The company has a significant online presence, with online shopping available in 32 countries, COS in 19 countries, Monki and Weekday in 18 countries each, & Other Stories in 13 countries, and Cheap Monday in 5 countries.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen