Illustrationsbild. (Anders Wiklund/TT / TT Nyhetsbyrån)

Polisen: ”Trygg och säker miljö i Almedalen”

Fyra år efter mordet på Ing-Marie Wieselgren har polisen skapat en trygg och säker miljö på Almedalsveckan i Visby. Det säger presstalespersonen Ola Österling till P4 Gotland.

Det finns inga riktade hot mot politikerveckan, och säkerhetsarbetet har stärkts under de gångna åren, fortsätter han.

– Alla poliser som är här är utbildade i att profilera personer och att göra kontinuerliga bedömningar.

Den ”exempellösa” tekniska utvecklingen har också varit till hjälp för polisens säkerhetsarbete, tillägger Österling.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen