Hem
Bilder från Gula båtarna på Medelhavet (TT)

Schibsteds Gula båtarna-kampanj vinner pris på gala

Mediekoncernen Schibsteds och Sjöräddningssällskapets insats Gula båtarna prisades i kväll vid galan Global media awards i London. Kampanjen tog hem segern i kategorin ”Best awareness campaign”.
Det är INMA (The International News Media Association) som delar ut priserna.
– INMA är en samarbetsorganisation för världspressen så det är ett mycket tungt pris på det sättet. Sedan är det alltid roligt att någon annan tycker att det vi gjort är bra, säger Magnus Ringman, projektledare för Gula båtarna.
Omni är en del av Schibsted och stöttade kampanjen som samlade in pengar till förmån för Sjöräddningssällskapet.
Under några månader i höstas räddade båtarna 892 människor från att drunkna i Medelhavet.

Några av reportagen som berättat om Gula båtarnas verksamhet

Samos

karta
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen