Arkivbild.

Expert om Space X minussvit: ”Alla har redan köpt”

Rymdbolaget Space X rasade 16 procent på måndagen och föll därmed för tredje dagen på raken. På tisdagen fortsätter utförslöpan.

Aktien stängde på 154,60 dollar, den lägsta nivån sedan handeln drog i gång för drygt en vecka sedan. Enligt Jones Tradings chefsstrateg Michael O’Rourke är det säljarna som nu håller i taktpinnen, skriver Bloomberg.

– Alla i världen som ville köpa Space X har redan köpt, säger han.

Samtidigt passar svenska småsparare på att köpa i nedgången, skriver DI.

Den senaste veckan har aktien fått minst 9 000 nya ägare, uppger de stora nätmäklarna för tidningen.

Några minuter efter öppning backar aktien ytterligare runt 4 procent.

Gå förbi betalväggar!

Omni Mer låser upp en mängd artiklar. En smidig lösning när du vill fördjupa dig.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen