Expert om Space X minussvit: ”Alla har redan köpt”
Rymdbolaget Space X rasade 16 procent på måndagen och föll därmed för tredje dagen på raken. På tisdagen fortsätter utförslöpan.
Aktien stängde på 154,60 dollar, den lägsta nivån sedan handeln drog i gång för drygt en vecka sedan. Enligt Jones Tradings chefsstrateg Michael O’Rourke är det säljarna som nu håller i taktpinnen, skriver Bloomberg.
– Alla i världen som ville köpa Space X har redan köpt, säger han.
Samtidigt passar svenska småsparare på att köpa i nedgången, skriver DI.
Den senaste veckan har aktien fått minst 9 000 nya ägare, uppger de stora nätmäklarna för tidningen.
Några minuter efter öppning backar aktien ytterligare runt 4 procent.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen